I et lite hus i en forblåst småby lang Chiles ugjestmilde kyst bor fire middelaldrende prester. Her lever den besynderlige kvartetten tilsynelatende et normalt liv, men det blir raskt klart at ikke alt er hva det later til å være. Og når en omstreifer begynner å anklage prestene for pedofile overgrep, nøstes historien om hvordan de endte opp under samme tak gradvis opp.
Den chilenske auteuren Pablo Larraín begynner etterhvert å få et stort navn i det internasjonale filmlandskapet. Tidligere filmer som TONY MANERO og NO har tatt for seg det chilenske samfunnet under Pinochet-regimet, og i EL CLUB retter han blikket mot Den katolske kirken. Sammen med sin faste fotograf Sergio Armstrong maler Larraín fram tablåer som er like vakre som de er urovekkende og tvetydige, og som dermed står godt i stil til det tvilsomme firkløveret. EL CLUB er et mesterstykke av en film fra en av Latin-Amerikas mest interessante filmskapere, med skuespillerprestasjoner som vil sitte igjen i kroppen din lenge etter at du har forlatt salen.
Pablo Larraín (Chile, 1976) Filmografi: VENICE 70: FUTURE RELOADED (2013), NO (2012), POST MORTEM (2010), TONY MANERO (2008), FUGA (2006)