Et filmteam bestående av elever fra Universitetet i Gøteborgs film- og fotoskole vandrer rundt i Gøteborg og spør tilfeldige personer om hvordan de tror en film om dem selv ville arte seg. Spørsmålene er upresise, men etterhvert som filmen skrider frem bærer denne bevisste uklarheten frukter i det intervjuobjektene begynner å lire av seg fragmentariske og høyst fascinerende monologer. Ved et punkt skjer det også noe med filmens indre mekanikk; intervjuobjektene vokser seg utroverdig bisarre, deres motivasjon endrer flerfoldige ganger i hvert klipp, og tilfeldighetene tårner seg opp til et punkt hvor man tydelig kan se konturene av et skrevet manus.
Med KANSKJE I MORGEN har Mariken Halle laget en film som innledningsvis later til å flørte med forholdet mellom dokumentar og fiksjon, men som etterhvert som den skrider frem danner et fragmentarisk og medrivende narrativ som sender tankene hen til så vidt forskjellige regissører som Ruben Östlund og John Cassavetes.
Mariken Halle ble født i Oslo i 1982. Hun begynte å opptre som skuespiller i teateret, før hun tok et kurs i regissering ved filmhøyskolen i Göteborg. Hun er hovedsakelig interessert i å jobbe tett på skuespillerne og eksperimentere med film som kunstform. Hun gjorde seg bemerket med kortfilmen NO SEX JUST UNDERSTAND. For sin eksamensfilm KANSKJE I MORGEN (2011) har hun allerede rukket å vinne prisen Gyllene Drake under Göteborg Internasjonale Filmfestival i mai 2011.